Over de Business Factory

De Business Factory is in september 2013 opgericht door Richard Koffijberg. Richard vertelt waarom de Business Factory is ontstaan:

“Ik heb door mijn jarenlange ervaring als ondernemer in het MKB en door dagelijks met ondernemers te mogen spreken geleerd dat bij hard werkende collega’s het inzicht en de tijd ontbreekt om goed te kijken naar wat er nodig is om een goede organisatie neer te zetten. Vaak is dit ook bij de (vak)opleiding nooit geleerd. Naarmate een onderneming groeit, groeit ook de behoefte aan meer structuur binnen de onderneming zelf. Een van de sterke kanten van de Business Factory is door de theorie aan de praktijk te verbinden. Daardoor kan een bedrijf simpel van een Pioniersfase naar een Organisatiefase komen.”

Kenmerken van een Pioniersfase is dat alle werkzaamheden op de schouders van de ondernemer liggen en bij een Organisatiefase de werkzaamheden worden verdeeld over de medewerkers.

Over de Business Factory
De Business Factory heeft ruime ervaring in het geven van cursussen, trainingen, workshops en het organiseren van evenementen.

Ook wordt de Business Factory regelmatig ingeschakeld voor (re)organisatietrajecten en het samenstellen van managementteams.

Daardoor zijn ondernemers in staat om hun bedrijfsvoering aan te passen en voor te bereiden op toekomst. Tenslotte gaat het om invulling te geven aan personen die hun talenten volledig kunnen inzetten en energie krijgen van de werkzaamheden binnen een onderneming.

Over Richard Koffijberg
Richard Koffijberg is een ondernemer pur sang. Zijn visie, passie en talent hebben hem in staat gesteld een zeer succesvol bedrijf op te bouwen. In de trainerswereld worden zijn trainingen als zeer duidelijk en effectief beschouwd en wordt Richard’s stijl omschreven als enthousiast, energiek, motiverend, humorvol en interactief. De kracht van zijn trainingen is de naadloze verbinding tussen theorie en praktijk. Hierdoor kan de deelnemer de opgedane kennis direct toepassen.

Richard wordt regelmatig gevraagd om gastpresentaties te geven, vaak met onderwerpen over marketing, leiderschap en ondernemerschap.